Suoraan sisältöön
Valikko
Kirjaudu
Haku
Kieli
SV
EN

Maksuongelmien kanssa matalalla kynnyksellä yhteys eläkeyhtiöön

/ Uutinen

Moniin yrityksiin kohdistuu tällä hetkellä taloudellista painetta. Tilastokeskuksen mukaan konkurssien määrä on ollut 16 % suurempi viimeisen 12 kuukauden aikana edeltäneeseen ajanjaksoon verrattuna. Alkuvuoden aikana eniten konkursseja pantiin vireille palvelualoilla.

Epävarma tilanne näkyy myös Elon asiakkaiden keskuudessa, kertoo Elon operatiivinen johtaja Jouni Seppänen.

– Yritysten tilanne näyttää edelleen haastavalta ja se näkyy myös meillä Elossa. Koronan jälkeen koettu inflaation nousu ja samaa aikaan tapahtunut kysynnän hiipuminen ovat nakertaneet yritysten kassaa. Monilla aloilla tarvittaisiin nyt isoa sykäystä parempaan. Tämä vuosi on vedenjakaja monille yrityksille, toteaa Seppänen.

Työeläkeyhtiöön kannattaa olla etupainotteisesti yhteydessä

Seppänen muistuttaa Elon asiakkaita olemaan yhteydessä työeläkeyhtiöön heti, kun mahdollisia ongelmia maksujen suhteen on näköpiirissä.

– Jos on pienikin epäilys, ettei pysty suoriutumaan maksuistaan, ei pidä jäädä odottamaan, vaan kertoa meille rohkeasti hankalasta tilanteesta. Meille on aina helpointa katsoa tilannetta etupainotteisesti kuntoon. Silloin on suurin mahdollisuus, että löydämme asiakkaan kanssa yhdessä parhaan mahdollisen ratkaisun, sanoo Seppänen.

Maksuajan hakeminen on kätevintä hoitaa Elon verkkopalvelussa www.elo.fi/fi-fi/kirjaudu-verkkopalveluihin

Hae lisää luettavaa

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P23HWQ" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>