Asiakashyvityksiä tulossa maaliskuussa
/ Uutinen / Ajankohtaista Elosta
Asiakashyvityksen saavat asiakkaat, joiden TyEL-sopimusvakuutus on ollut voimassa 31.12.2024. Asiakashyvityksen suuruuteen vaikuttavat vuonna 2024 maksetut TyEL-vakuutusmaksut sekä vakuutusmaksuista kertynyt rahasto.
Asiakashyvitys huomioidaan maaliskuun tai sitä seuraavien kuukausien laskuilla. Jos palkanmaksua ei ole ollut, maksetaan palautukset tilille 30.6. mennessä.
Voit tarkastella asiakashyvityksen määrää Elon yritysasiakkaiden verkkopalvelussa.
Kirjaudu verkkopalveluumme
Erillisestä hoitomaksupalautuksesta on luovuttu
Viime vuoden keväällä palautimme asiakkaillemme edellisenä vuonna maksettua hoitomaksua, kun toimintamme oli ollut ennakoitua kustannustehokkaampaa ja syntyi hoitomaksuylijäämää. Tämä hoitomaksuylijäämän palautus tapahtui melko samoihin aikoihin asiakashyvityksen maksun kanssa.
Tästä kertaluontoisena palautuksena tehdystä alennuksesta luovuttiin 1.1.2025 voimaan astuneen Elon yhtiökohtaisen hoitomaksuperusteen myötä. Näin ollen vuodesta 2024 kertynyttä hoitomaksuylijäämää ei palauteta erillisenä hoitomaksupalautuksena, vaan hoitomaksuylijäämä alentaa suoraan kaikkien vakuutuksenottajien tämän vuoden hoitomaksua. Tämä näkyy siis automaattisesti asiakkaidemme tämän vuoden hoitomaksun suuruudessa vaikuttaen TyEL-maksuprosenttiin.
Tämän vuoden TyEL-maksuprosenttia voit tarkastella Elon yritysasiakkaiden verkkopalvelussa.